Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek
Ik denk dat er hier een aantal niet doorhebben wat de missie is van Tesla.
|
'De missie' is een handige hedge waar men te pas en te onpas op terugvalt maar wat complete BS is.
Kijk naar het bonus pakket van Musk. Als hij inderdaad disruptive zou zijn dan zou hem dat één van de rijkste mensen op de wereld maken.
Missie, my ass.
Als het om de missie zou gaan, dan zou hij al zeker niet in zee moeten gaan met FCA om hen, tegen betaling, de kans te geven nog langer de transitie uit te stellen.
Citaat:
En daar slagen ze tot nu wonderwel in. Indien Tesla er voor koos om te temperen, en niche te blijven, was er nu geen VW ID 3, geen e-tron, geen e-kona, geen I-pace, enz....
|
Je overschat de impact van Tesla op het gebeuren.
Regulatoren en overheden hebben er met nieuwe normen, verboden, subsidies, ... een veel grotere impact op de vraag naar EV's.
Citaat:
En dat vereist groei. Zonder snelle, onverantwoordelijke (vanuit bedrijfsorganisatorisch perspectief) groei kunnen ze dit niet verwezelijken. Als niche bedrijf stellen ze niks voor.
|
Groei van revenues alleen is niet waardevol. Er is sprake van valuable growth wanneer de inkomstenstroom kan zorgen voor investeringen in nieuwe assets die op hun beurt extra groei tot gevolg heeft.
Bij Tesla lag de depreciatie hoger dan de investeringen.
Als Tesla geen geld had opgehaald, dan haalden ze het einde van Q2 niet eens.
De vergelijking die de bulls soms maken met Amazon loopt daarom op verschillende punten mank.