Los bericht bekijken
Oud 25 januari 2005, 10:18   #165
k9
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groene flamingant
...zeg je nadat je driekwart van mijn tekst weggeknipt hebt.
DUH, het was dan ook een SAMENVATTING . Je weet toch wat dat is? Ik geef toch ook geen commentaar op de tientallen feiten die ik hier post en die gewoon genegeerd worden door jou? Soms reageer je amper op de helft van mijn postst.

Citaat:
Ik dacht anders voldoende citaten en feiten aangehaald te hebben om niet wéér zo'n onnozel ontkennend antwoord te krijgen.
Je hebt enkel speculaties en wat uitspraken van decenia voor 48. Laat me eens 1 tastbaar bewijs zien dat er een georganiseerde ethnische zuivering was in 48. De vertaalde uitspraak van een historicus zonder bronvermeldingen (van de historicus dus ) is geen feit hoor.

Citaat:
Als je alle feiten over de periode rond het ontstaan van Israël echt wil kennen, lees er dan eens een boek over. Het boek "De strijd om het geheugen van Israël" door Lander Corluy, gebaseerd op onderzoek van de Israëlische 'nieuwe historici' is alvast een aanrader. Als je het liever uit eerste hand leest, kan je eens op zoek gaan naar het originele werk van deze historici. Het eerste boek van Benny Morris 'the birth of the Palestinian refugee problem' dat eind jaren '80 uitkwam, ook in Israël heel wat losmaakte en ondanks dat toch goede commentaren kreeg, zou misschien al een mooi begin zijn.
Collusion Across the Jordan Continues heb ik ooit gelezen, sorry hoor kon mij niet overtuigen, Lander haalt constant deze auteru aan als ik mij niet vergis.
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich
k9 is offline   Met citaat antwoorden