Los bericht bekijken
Oud 25 januari 2005, 10:21   #10
instromaniac
Staatssecretaris

Stuur een bericht via MSN naar instromaniac
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nitroke
De IQ test vind ik wel een leuk idee, maar de Emotionele misschien beter niet, soms is het beter emoties niet te mengen in politiek en moet je nu eenmaal hard zijn, het is zoals een bedrijf leiden he. Je verstand zegt dat je 100 mensen moet ontslaan om terug gezond te worden maar als je je emoties laat meespelen en het niet over je hart krijgt dan zit je met een probleem, waardoor misschien 250 mensen hun job verliezen doordat het bedrijf failliet is.
Dat is dan ook emotionele intelligentie. Emotionele intelligentie betekent hoe goed je met je emoties omgaat in bepaalde situaties, daartoe behoort dus ook het onderdrukken ervan wanneer nodig.

Persoonlijk vind ik dat niet zo'n goed idee omdat die tests nogal heel relatief zijn. Daarbij, het is niet omdat je een hoog IQ of EQ hebt dat je er ook iets zinnigs mee zal doen. Ik denk wel dat de meerderheid van de politici zeer verstandige en intelligente mensen zijn (behalve die vetzak Flahaut ) maar ze gebruiken die zaken niet altijd waarvoor ze dienen.

Laatst gewijzigd door instromaniac : 25 januari 2005 om 10:22.
instromaniac is offline   Met citaat antwoorden