Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox
Waar heb ik gezegd dat 3500 het gemiddelde is??? Het gaat er om dat er wel degelijk ambtenaren zijn dit dit bedrag op hun rekening geschreven krijgen elke maand.
Waarom moet een zelfstandige dan wel een extra jaloezietaks afdokken en die ambtenaar niet?
Ik herhaal. 1 miljoen euro vermogen is NIET overdreven en daarenboven werd er reeds een veelvoud van dat miljoen gedokt aan de fiscus. Waarom er dan nog eens op zou moeten betaald worden, mag Joost weten.
En dat in een land dat op plek 2 staat qua belastingsinkomsten. We staan op plaats 6 als het gaat over inkomsten uit vermogen. Maar blijkbaar willen we toch weer hoger klimmen.
Weet je trouwens tot Luxemburg 1 van die top 5 landen is? Denk je dan dat je meer vermogensbelasting gaat innen door de lasten erop te doen stijgen, of eerder door ze te doen dalen. Ik weet niet of je het goed en wel beseft, maar je bereikt de top van de laffercurve veel sneller bij lasten op vermogen dan bij lasten op arbeid. Vermogen is immers veel mobieler.
|
En volgens u zijn er geen zelfstandigen die meer dan 3500 euro per maand verdienen als ik u goed begrijp, of heb je dat ook niet gezegd?
Ge zegt niet veel hé?
Marie-Jeanne!!!!