Discussie: Het Tesla aandeel
Los bericht bekijken
Oud 20 mei 2019, 17:42   #4996
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 15.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
ik denk dat beleggers beseffen dat het groeitraject ten minste even is uitgesteld en dat Tesla nu gewoon even in 2019 aan cost cutting moet doen.

En het aandeel wordt navenant geprijsd. Die hoge prijs van weleer was gebaseerd op een explosief groeiscenario dat nu niet meer houdbaar is.

Ik vermoed dat Tesla nog het hele jaar 60-70k wagens per kwartaal zal verkopen. En ze zullen met man en macht de verliezen proberen terug te dringen.

Voor groei zullen ze de Model Y moeten lanceren en ik denk zelfs een deel Model 3 lijn moeten opofferen.

Ik verwacht het aandeel laag voor de rest van het jaar.
Akkoord.

Citaat:
Ik zie niet in hoe het falliet kan gaan. Een agressieve overname door een derde partij met cash die de automarkt wenst te betreden wordt misschien wel mogelijk ?
Dat bepalen in de eerste plaats de schuldeisers en andere belanghebbenden zoals leveranciers.

Er is niemand die Tesla gaat overnemen aan een multiple van de boekwaarde die veel hoger ligt dan de andere constructeurs.
En als het om de IP zou gaan, dan kunnen ze beter wachten om het op de kop te tikken bij een liquidatie.

De underwriters van de convertible zijn ook diegenen die het risico liepen voor de ABL kredieten.
De equity is uitgegeven om voldoende liquiditeit te bieden aan de afnemers van de convertibles omdat ze meteen aandelen moeten shorten om gehedged te zijn.
Dus het risico is gedumpt op de particuliere beleggers met een Robinhood account.
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill

Laatst gewijzigd door hamac : 20 mei 2019 om 17:43.
hamac is offline   Met citaat antwoorden