Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac
Q2 gaat natuurlijk een graadmeter zijn. Als ze er 10-15k méér kunnen leveren dan Q1 en hun financials kunnen opsmukken met credits en expenses doorgerekend in Q1, dan kunnen ze misschien nog even een bounce richting $250 maken.
Een pump zoals we van Musk gewoon zijn zal voorlopig niet meer werken, of het moet fundamenteel iets veranderen zoals een joint venture met FCA die verder gaat dan enkel het sharen van de fleet.
|
BTW, ik moet ook rekening houden met risico's in de andere richting.
Wat als Musk toch iets uit zijn hoed weet te toveren? Een serieuze bounce kan ook beren pijn doen.
Een overname zie ik niet gebeuren.
Maar waar ik sinds vorige week mee in mijn hoofd zat is of er een diepgaandere samenwerking met FCA tot de mogelijkheden behoort.
De vorige CEO van FCA was heel afwachtend tav EV's en ze zijn te laat in gang geschoten met als gevolg dat hen serieuze boetes boven het hoofd hangen en ze achterlopen op de rest.
Wat als Tesla de drivetrain en batterijen zou leveren voor een model geproduceerd door FCA?
Een klein elektrische Fiat voor de EU-markt, een elektrische Alfa Romeo? Maserati zit ook in die groep geloof ik.
RAM behoort ook tot FCA. Tesla kan nu alleen niet met een pick-up komen. Maar wat als ze dat doen in samenwerking met FCA?
Een aangepast design van Tesla op een RAM basis. Tesla levert de drivetrain en batterij en FCA de productie op zich.
Als ze te lang wachten en Rivian kan die niche invullen, dan dreigen zowel RAM als Tesla de boot te missen om een graantje mee te pikken.