Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike
Wat een historisch onzin. Het ging over veel meer mensen en nationaliteiten. En het antisemitisme zat in veel meer landen dan Duitsland.
Egoïsme dus. Wij hebben het goed en dat moet zo blijven, de rest mag wegrotten.
Hoe gaat u dat doen, dat tekort opvullen? Volgens de huidige geboortecijfers van "echte" Vlamingen, sterven we gewoon uit op termijn. Maar uiteraard zijn anderen daar de oorzaak van.
De gelijkenis ? Übermenschen, "echte" ariërs, Lebensraum,... En iedereen die dat in de weg staat moet weg.
In alle eerlijkheid, mocht ik in een miserieland zitten, en ik zou niet geprobeerd hebben om daar weg te geraken, dan zou ik mezelf en mijn eventuele gezin tekort gedaan hebben. Maar een vet varken aan de goede kant van de voederbak ziet meestal niet de honger van een mager varken dat niet bij de eetbak geraakt, bij de beesten af, het recht van de sterkste.
|
"de rest" moet misschien ook eens proberen om, zoals wij hier, over generaties heen, onze leefomgeving te verbeteren. De generaties voor ons hebben ons de welvaart van vandaag bezorgd. De gebraden kippen kwamen en komen hier ook niet uit de lucht vallen.
Er zijn landen genoeg waar een stok spontaan begint te groeien als je hem in de grond steekt. Dat ze in die landen eerst eens voor eten zorgen ipv te dansen en zich te pletter te kweken.