Noot: Ik zeg bewust 'ons' vermits wie dopt, op ziekenkas staat enz. mee afdraagt.
Dus tja, wat ziet men: dat invaliditeit & ziekte ocharme 6,3% vh totale budget uitmaken, gevolgd door werkloosheid & sociale uitsluiting 5,3%; Dat het budget vr Overheidsbesuur verdorie hoger ligt -> 6,8%; Dat gezin & kinderen (4,2%) + recreatie, cultuur &
godsdienst 
(2,4%) samen goed zijn voor 6,6%, en dat op de koop toe hetgeen in totaal naar Economisch beleid gaat nog hoger ligt oftewel 7,5% (!)
Bij deze, beste (extreem)rechtse rakkertjes & heren, willen jullie aub eens stoppen met de werklozen, zieken, invalieden & andere sociaal uitgeslotenen te zitten bashen want het is duidelijk dat wat zij ih algemeen kosten helemaal niet in proportie is met wat jullie ervan maken nl dat het té duur zou zijn, onbetaalbaar en 'blablabla'. Er wordt verdorie in dit land -dat zogezegd een scheiding v kerk & staat voorstaat- 2,4% vh staatsbudget oftewel zo'n 5,5 miljard € mede aan godsdienst gespendeerd. Uiteraard hoofdzakelijk de christelijke..... Ahum ahum....
Ook: 6,8% aka 15,5 miljard vr het Overheidsbestuur is er ook wel wat over wat mij betreft..... Het Economisch beleid met zijn 17,3 miljard/7,5% mag ook wel wat naar beneden; tijd dat de parasieten vd banksector & co eens aangepakt worden.
En tja, ik blijf erbij dat in de pot voor kindergeld ook wel wat mag gesnoeid worden; wie kinderen wilt
fine, maar geen 'kweekmachinerij' opzetten svp op kosten vd gemeenschap;
ook: wie genoeg inkomen heeft- > kindergeld verlagen naar een symbolisch bedrag, het hoeft geen pocket money ten koste vd zwakkeren id samenleving te zijn hé.
Either way, het is te degoutant voor woorden hoe cheap/goedkoop in vergelijking met de rest het budget vr de afvallertjes vd maatschappij wel niet is.
Dus stop maar met deze mensen te viseren, van hen een zondebok te maken, hen te beschimpen omdat ze een te grote last* zouden zijn want wat zij kosten zijn slechts PEANUTS!
*En dan nog, zelfs al was het iets meer, et alors?
Discuss pls, thanks.