Los bericht bekijken
Oud 25 mei 2019, 16:49   #501
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Dan zijn monniken en nonnen ook sexueel afwijkend he. Ze hebben ook geslachtsorganen meegekregen van God en deden er niets mee.

Het heeft weinig zin in debat te gaan met iemand die zijn eigen enge moraal aangrijpt als basis om te bepalen van wat afwijkend is of niet. De maatschappij in haar geheel zal bepalen hoe afwijkend die norm is. Ik kan mij enkel tevreden stellen dat heel wat christenen gelukkig niet jouw bekrompen moraal delen. Zelfs het conservatieve Oklahoma leert al vallend en opstaand met deze nieuwe maatschappelijke fenomenen om te gaan.

En ik maar vertellen aan al die Amerikanen hoe vooruitstrevend en ruimdenkend men is in Europa ... en dan lees ik hier Jan zijn schrijfsels
Inderdaad.

Genesis I:
En God schiep de mens als zijn beeld; als het beeld van God schiep Hij hem; man en vrouw schiep Hij hen.
28 God zegende hen, en God sprak tot hen: `Wees vruchtbaar en word talrijk. En God zei: gaat en vermenigvuldig u.

Bij de monniken niets van dit laatste. Volstrekt abnormaal deze levenswijze van monniken. Deze mensen wijken af van de Goddelijke norm. En de goddelijke norm is de enige norm volgens de gelovigen en de kerk. Zelfs de paus vermenigvuldigt zich niet. Schandalig eigenlijk dat de opvolger van Jezus zich niet gedraagt naar de goddelijke norm. Hij zou beter moeten weten. En het toppunt van alles: ook Jezus vermenigvuldigde zich niet. Tenminste als men de evangelies mogen geloven. Maar goed, Jezus was dan ook God.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 25 mei 2019 om 16:54.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden