Forza Flandria: Paljas
Het zat er weer heel boven op tussen de Vlaams-Nationalistische vrienden. De Forza Flandria is nog nooit zo dicht bij elkaar geweest!
Genieten is het.
"Het livedebat op VTM tussen de partijvoorzitters maakte nog eens duidelijk hoe diep het water is tussen de N-VA en Vlaams Belang. Tijdens het debat bracht Vlaams Belang-voorzitter Tom Van Grieken een recent interview met N-VA-voorzitter Bart De Wever in De Tijd ter sprake. In dat interview noemt De Wever het Vlaams Belang 'een partij die is als iemand die elke dag een drol in een krant rolt, ze voor uw deur in brand steekt, aanbelt en wegloopt, en die dan nog loopt te roepen dat ze onze vriend zijn.'
'Als ik al enig respect voor u had, meneer De Wever, dan bent u dat daarmee kwijtgespeeld ,door zo over onze kiezers te praten', zei Van Grieken over dat interview. 'U bent zonder schaamte.'
De Wever liet Van Grieken even razen, maar noemde hem in de daaropvolgende woordenwisseling ‘paljas’. Wanneer De Wever even daarna opnieuw het woord kreeg, zei hij dat 'hij het heel onprofessioneel vond van Van Grieken om zo te roepen en te tieren.'
SP.A-voorzitter John Crombez, die op dat moment tussen beide kemphanen stond, sloeg de ruzie op rechts geamuseerd gade. 'Ik dacht dat ik hier was om het over de inhoud te hebben', zei hij."
Laatst gewijzigd door DucDEnghien : 25 mei 2019 om 21:11.
|