Los bericht bekijken
Oud 26 mei 2019, 00:50   #3756
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Zijn dat diezelfde honderden wetenschappers die ons in de jaren 70-80 waarschuwden dat alle bomen gingen afsterven en dat er een ijstijd op komst was?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Ik herinner me dat we in dezelfde tijd ook werden gewaarschuwd voor een aankomende ijstijd...
Jullie verwijzing naar de ijstijd komt zowaar net op tijd, om de genadeslag toe te dienen aan het dictaat van de klimaathysterici en de hele hype te doen smelten als sneeuw … voor de Zon!
Want, hear hear, het bestuur van het IPCC geeft toe, dat de menselijke bijdrage in uitstoot van CO² er in feite geen zak toe doet, gezien de feiten een heel andere realiteit aantonen.
De kern van de boodschap:

“Het IPCC publiceerde in januari 2019 een ‘Summary for Policymakers’ (SFP), een mededeling over de grote beleidsprincipes voor de betrokken regeringen. Deze mededeling bevatte naast de gewone grootspraak, ook een beetje mysterieus punt A.2. op pagina 7, dat stelde dat ‘anthropogenic emissions alone are unlikely to cause global warming’. [1]”

Het IPCC erkent nu dat er geen hoop is voor klimaatopwarming zonder steun van de zon. En steun van de zon, is er nu niet. De zon is voor een lange tijd in een verzwakte fase als we later genoemde klimatologen moeten geloven.

Het moet duidelijk zijn dat de ‘alone’ aanbeveling in alle geval tot grote heibel zal leiden. Wordt ze toegepast dan vallen – gegeven de klimaatdata – de nieuwe uitrustingsplannen tot niets terug. Er is dan geen nood aan een Europese klimaatbank, en er is nood aan een traditionele energiepolitiek. Maar ook vele (zeker niet alle) verleden anti-CO2-investeringen moeten in vraag worden gesteld.”

https://doorbraak.be/heibel-om-het-ipcc/

Cyclische zonneactiviteit is de hoofdoorzaak van de huidige klimaatevolutie en die ster zelf zit in een afkoelingsfase, na de laatste periodieke opwarming van vorige eeuw, wat resulteert in een natuurlijke en onvermijdelijke overgang naar een nieuwe ijstijd, zelfs als zou er geen mens op deze planeet rondlopen.
Conclusie: élke maatregel om de opwarming van de Aarde te verminderen, zal de huidige afkoeling - die irreversibel aan de gang is - alleen maar doen versnellen, terwijl alleen massale CO²-produktie dit afkoelingsproces nog enigszins zou kunnen vertragen.

De groene jongens en meisjes moeten nu hun huiswerk volledig opnieuw overdoen, want dik gebuisd over heel de lijn.

Uiteindelijk zal die hele klimaathype snel verwezen worden naar het rijk der hoaxen, door de - wetenschappelijk aantoonbare - inherente onzinnigheid ervan.
Anderzijds opent het woordje ‘alone’ plots wel héél andere perspectieven naar het toekomstig energiebeleid toe.

Noot: mocht ik ‘groene aandelen’ bezitten, zou ik er asap vanaf willen…