Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Profiteur
Zou spijtig zijn maar geen ramp. Ergens zou dit zelfs goed zijn. Maar moest dit gebeuren ik heb morgen werk. Mijn zoon heeft al enkele mensen in dienst moeten nemen en is vragende partij om zijn zaak mee verder uit te bouwen (wat ik trouwens al deels mee aan het doen ben). Plus dat ik maandelijks huur ontvang van het industriepand. Dat is al een gemiddeld loon op zich.
Maar waarom zou ik nog gaan werken? Om belastingen te betalen zodat ze nog meer vluchtelingen een hangmat kunnen aanbieden? Dat ze eerst eens de grenzen sluiten, alle vluchtelingen terug sturen, de allochtonen het land uitzetten enzovoort ... En dan wil ik nog eens praten. En zolang zeg ik kust ze en zaag hier maar wat verder. Maar morgen sta je terug braaf bij je baas en doe je wat die je beveelt. En waarschijnlijk blijven de verkozen politici hetzelfde doen : de werkende mensen uitzuigen en hun eigen zakken vullen. Wel ik speel niet met dat spel mee.
|
Dat is al een heel ander verhaal, ik begrijp dat je niet "enkel" voor de belastingen wilt werken daar volg ik volkomen.
Zelf had ik als appeltje tegen de dorst een "hoop .." garageboxen in de verhuur tot m'n 72 jaar.
Ik gaf het op omdat ze er ca 50% op moesten hebben en nadien m'n pensioen opging in belastingen, tja ....
Zij de verdienste ik het werk en dan mocht ik de onderhoudswerken aan die garages zelfs nog niet afhouden enkel de BTW kreeg ik terug.
Nu ben ik "onvermogend?" en de kinderen lachen en werken ermee, zelfs geen 30% erfenis rechten meer en ik "geen zorgen meer".
En de staat? Niets, nada meer door hun hebberigheid.