Los bericht bekijken
Oud 27 mei 2019, 11:06   #1
1000 miles
Burger

Standaard De grote winnaars zijn VTM en HLN, zij hebben VB ten tonele gebracht.

Ik heb een heel sterk vermoeden dat "de stem van vlaanderen" https://destemvanvlaanderen.hln.be wel eens een doorslaggevende rol zal hebben gespeeld bij de klinkende glorie van Vlaams Belang en in mindere mate PVDA.
Ik heb zelf de test meermaals uitgevoerd en kwam uiteindelijk ook altijd bij Vlaams Belang of (in mindere mate) Open VLD uit.
De lijst met de overwegend populistische vragen was ook zo opgesteld dat het gros van de bevolking die kant werd ingeduwd, vermoed ik.

Op wie gaat de meerderheid van de gewone bevolking stemmen als:

- ze het bos door de bomen niet meer zien qua politiekers en politieke niveau's
- heel die cinema in de media (debatten, beloftes) hen geen reet interesseert.
- ze de buik vol hebben van veel, dure, politieke show en weinig concrete maatregelen pro bevolking,
- de partij programma's enkel dienen om het internet te vullen en niet aan hen besteed zijn,
- ze MOET gaan stemmen,

Juist...op de info die hun aangereikt word door VTM en HLN via een stemtest.
Toevallig zijn dit de 2 populairste mediakanalen voor de modale vlaming.
Daar is dan ook gretig gebruik van gemaakt.
Het heeft waarschijnlijk ook niet veel gescheeld of de 10 beste stemtesters konden een 14 daagse reis naar Blankenberge "All Inclusive" winnen.

DAT vindt ik persoonlijk de meest verontrustende evolutie in de maatschappij.
Waarom nog over deze beslissing nadenken als het door "de media" voor U uitgevlooid wordt?
Waarom nog (vrije) tijd investeren in opzoeken en vergelijken van partijen als "de media" dit werk van U overneemt?
Waarom een heel partijprogramma lezen, als "de media" hun selectie onder de neus van de bevolking duwde in een mooie cadeau met eens strik rond.

Het maakt pijnlijk duidelijk dat er veel te veel politiekers zijn in een chaotisch versnipperd politiek landschap, vol valse beloftes die niet kunnen gerealiseerd worden

En de kiezer?
Die is onwetend en laat zich "leiden" door een zeer twijfelachtige expert ter zake...de goedkope, massamedia.
1000 miles is offline   Met citaat antwoorden