Los bericht bekijken
Oud 27 mei 2019, 19:10   #103
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Ik volg je, al heb ik de indruk dat de N-VA wel degelijk achter een cordon zit. Alleen is het geen officiële schutkring.
Dat kan je toch moeilijk zeggen, gezien ze al enkele keren in de vlareg hebben gezeten en de laatste keer dus zelfs in de federale.

Citaat:
De N-VA wordt getolereerd zolang ze niet voor madame NON speelt. Dat heeft de Marrakesh comedie bewezen. EEN keer "NON" en het was afgelopen.
De N-VA mag over vanalles "non" zeggen, behalve over de dingen die op het VB lijken. Enneuh... Marrakesh is een noodmanoeuvre geweest van de N-VA he, toen ze verschoten waren van de stemming in oktober. Ze hebben daar niet consequent gehandeld. Het probleem van Marrakesh was dat ze daar maanden daarvoor nog prima voor te vinden waren, en dat, door hun ommezwaai, Michel zich belachelijk zou gemaakt hebben.
Ik zal niet zeggen dat ze in de grond geen gelijk hadden. Maar er is twijfel over de oprechtheid van het motief, en de manier van doen was moeilijk voor de partners. Het zijn de oktober resultaten die aan De Wever laten beslissen hebben van de campagne op "migratie" te zetten en geen communautaire zever uit de diepvries te halen zoals beloofd, en die strategische beslissing heeft gewoon tot gevolg gehad dat Marrakesh het begin van zijn campagne was, meer niet.

Het was een begrijpelijke, maar strategische blunder, omdat:
- er die zaak was met de visa van Francken
- de klimaatsmeisjes de dynamiek van het makakkenjagen wat hadden getemperd (wat trouwens gans de BEDOELING was van die klimaatsbakvisserij)
- men altijd het origineel verkiest boven de kopie. Zeker de laattijdige Chinese-muur kopie.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden