Los bericht bekijken
Oud 25 januari 2005, 21:46   #168
groene flamingant
Banneling

groene flamingant's schermafbeelding

Standaard

[quote=k9]Voor mij is neutraal een website die door zowel pro-arabieren als pro-israelies aanvaard word.
[quote=K9]Ja, dat is neutraal. Of zoiets echter mogelijk is, is een andere zaak.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door K9
Ga jij al de uitspraken van britse en amerikaanse onderzoekers en commisies die ik poste blijven negeren?
Ik voel mij niet verplicht om ideetjes zoals die van de commissie Peel, die honderdduizenden mensen wou deporteren, goed te keuren.
Ik respecteer alleen oplossingen die gebaseerd zijn op het internationaal recht. En dat lijkt mij de normale gang van zaken.

Citaat:
Je stelde helemaal geen vraag je beweerde dat 93% van het grondgebied veroverd word op de palestijnen. Dat is klinklare onzin simpelweg omdat meer dan 70% van het gebied van de VN of britten was.
Ik had het over de honderden Palestijnse dorpen die verwoest zijn alleen al in 1948. Ik vroeg me hoe je die verwoesting van zovele dorpen verklaart als je niet gelooft dat de zionistische leiders een groot deel van de Palestijnen bewust en met geweld verdreven hebben.

Verder had ik ook graag een antwoord gehad op de vraag of het als normaal te beschouwen is dat een land als Israël een wet goedkeurt die het recht op terugkeer van vluchtelingen verbiedt.

Citaat:
Leer lezen ik had het over dat het vK en de VN het grootste deel van hun mandaat gestolken hadden zien worden door israel.
Leer eerst eens schrijven, dan versta ik u.

Citaat:
Israel en de VN hebben dan ook nooit goed met elkaar kunnen vinden dankzij het sterke arabische blok in de VN. Israel is pas enkele jaren als lid van de veiligheidsraad erkend, het is het enigste land ter wereld dat zo lang moeten wachten heeft. En waarom? Omdat arabische landen het blokeerde. Toont genoeg aan wat voor organisatie de VN is en dat het nutteloos is.
Het lijkt mij héél logisch dat Israël en de VN het nog steeds niet kunnen vinden als Israël zelfs de voorwaarden voor zijn erkenning door de VN niet respecteert. En het lijkt mij ook vrij logisch dat de VN niet happig is om landen toe te laten tot de Veiligheidsraad die de eigen resoluties niet naleven.

Citaat:
Dat ROR is het einde van israel, arafat wist dat, daarom eiste hij dat. Israel ka nooit goedstemmen met het einde van hun eigen land.
Ik zie niet in waarom we het normaal zouden moeten vinden dat honderdduizenden mensen die door Israël verdreven zijn, verboden zou worden om naar hun land terug te keren.

Natuurlijk zullen door die terugkeer de demografische verhoudingen veranderen maar Israël moet erkennen dat er vóór 1948 óók geen joodse meerderheid was. Die joodse meerderheid is er alleen gekomen door de massale verdrijving van de Palestijnen in 1948 en kon alleen in stand gehouden worden door de instelling van een wet (in 1952) die het recht op terugkeer voor de Palestijnse vluchtelingen verbood.

Citaat:
Om problemen te vermijden, ze gingen trouwens ook joden deporteren . Die commisie had gezien dat arabieren zelfs nadat hun levensstandaard verhoogd was niet in vrede konden of wilden samenleven met joden.
Ik vind deporteren van mensen niet normaal.

Citaat:
Hij huurde dat huis niet hij bezat een kamer erin, vergelijking trekt op niks dat is duidelijk.hoor zo iemand wil ik niet in de kamer naast me wonen hebben.
Je maakt het ingewikkeld. Nog eens samengevat.

Een familie bewoont een huis. Deze familie heeft een deel daarvan in eigendom en huurt een tweede deel. Jij koopt één kamer en ... gooit de familie uit het hele huis. Wanneer die familie protesteert vindt jij dat niet normaal.

Laatst gewijzigd door groene flamingant : 25 januari 2005 om 21:49.
groene flamingant is offline   Met citaat antwoorden