Los bericht bekijken
Oud 29 mei 2019, 10:43   #7
JimmyB
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
De VRT is geïnfiltreerd door extreem rechts en manipuleerde de stemtest?

Ik ken ook mensen die op basis van die stemtest stemden. De thema's die voor mij breekpunten waren kwamen er niet eens in voor heb ik vernomen (bv Belgische deelname aan oorlogen). Je wordt op een paar voorgeprogrammeerde criteria verondersteld te beslissen. Actualiteit ook. Ik heb die stemtest bewust niet gedaan.
Ik denk niet dat men dit bewust gedaan heeft, het is een effect van het principe van de stemtest.

Een stemtest zou veel ingewikkelder moeten zijn en de kiezer wijzen op bepaalde conflicten in zijn keuzes.

Het is een beetje vergelijkbaar met de Brexit. Veel mensen zijn voor maar ze hebben wsl geen flauw benul van de impact.

Als men zou vragen: Vindt u dat de pensioenleeftijd naar omlaag moet? en Vindt u dat het pension verhoogd moet worden en Vindt u dat de belastingen to hoog zijn? en men antwoord ja op alledrie dan zou het systeem het conflict in de antwoorden moeten aantonen.

Maar het gaat natuurlijk veel verder dan dit want onze maatschappij is uitermate complex en alles hangt aan elkaar.

Ik denk dat partijen bij de volgende verkiezingen best een frontale aanval lanceren op stemtesten.
JimmyB is offline   Met citaat antwoorden