Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Dat De Wever een klootzak is, is geen toogpraat maar de waarheid. Jij hebt dat aan de lijve ondervonden, en weet waar het schoentje van die klootzak wringt.
De Wever kan NU bewijzen wat zijn woord waard is. Als hij NIET in een regering stapt met de PS, zoals le roi dat in gedachten heeft, kan Flip zijn valiezen pakken.
Ik verduidelijk, en daarna ben ik weer voor een tijdlang weg.
De N-VA betaalt de prijs omdat ze haar eigen dada in de diepvries stak en loyaal meewerkte aan een "sociaal-economische herstelregering". Maar wat heeft die regering bereikt? De staatsschuld piekt, het migratieprobleem is niet opgelost en Wallonië hinkt ondanks de miljardentransfers achterop. Vlaanderen torst heel België financieel op zijn schouders en draagt daar de gevolgen van, want ook in Vlaanderen stijgt de armoede...en het ongenoegen. De miljardentransfers fungeren als een draaikolk die de Vlaamse welvaart de diepte in sleurt.
43% van de Vlamingen hebben Vlaams-nationalistisch gestemd. Dat zijn er méér dan alle Franstaligen in dit land samen. Dat is geen toeval. De redenen somde ik hierboven op.
Franstalig België wil deze toestand bestendigen door links te stemmen. Vlaanderen wil net het tegenovergestelde en stemt rechts. De bevolking heeft feitelijk al voor de splitsing van België gestemd door de vorming van een werkbare regering onmogelijk te maken.
Degenen die voor Di Rupo II pleiten, met opnieuw een minderheid van de Vlaamse meerderheid, tekenen voor eenzelfde soort doodstrijd van België die kankerpatiënten strijden. De Belgische kanker zit in fase vier en is ongeneeslijk. Het leven van de Belgische staat kan enkel met zwaar invaliderende operaties, chemo, bestralingen, en morfine gerekt worden.
|
Hoewel ik het voor de rest volledig met u eens ben, moet ik toch die opmerking maken dat die berekening niet klopt.
In federaal Belgie behaalden N-VA en VB samen 'slechts' 27,9% van de stemmen.
De Franstalige partijen behaalden samen 29,1% van de stemmen.
Maar dan heb ik er de PVDA/PTB nog niet bij gerekend, noch de percentages van de partijen die de kiesdrempel niet haalden (PP, Listes Destexhe, ...).
Dat neemt echter niet weg dat het resultaat van de flaminganten-partijen behoorlijk indrukwekkend is, en alleszins voldoende sterk om in Belgicistische kringen angstaanvallen, hevige hoofdpijn, maagkrampen, darmspasmen, spijsverteringsproblemen en intense nachtmerries op te wekken. Bij sommigen komt het misschien ook nog tot haaruitval, bij nog anderen wellicht tot hersenpanne.
Bij (Franstalig) links kan het hele emotionele spectrum tussen diepe depressie en ongebreidelde razernij worden opgemerkt.