Los bericht bekijken
Oud 1 juni 2019, 12:39   #105
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steben Bekijk bericht
Liberalen die tegen euthanasie zijn en gelijke kansen zijn geen liberalen.
Ik begrijp uw "gelijke kansen" argument niet. Gelijke kansen is een eufemisme voor "gelijkheid" wat toch haaks staat op "vrije keuze" (wat de essentie van een liberaal is he). Je kan onmogelijk "gelijke kansen" nastreven als je mensen vrije keuze laat, want natuurlijk zijn er altijd die keuzes kunnen maken die gunstiger zijn dan anderen he. Hoe kan je nu bijvoorbeeld "gelijke kansen" geven aan kinderen van ouders die verschillende sociaal-economisch-culturele niveaus hebben, behalve door ze aan hun ouders te onttrekken en hun genetisch materiaal te vervangen door een universele gelijke-kansen-cloon ?

En "euthanasie" dat is iets waar men heel goed moet mee opletten. Behalve eventuele pro-life religieuze anti-argumenten is het voornaamste argument tegen een te vrije euthanasie toch gewoon dat je zo gemakkelijker aan uw erfenis geraakt he. Zolang de geeuthanasieerde zelf vraagt erom, en men kan nagaan dat hij niet "onder invloed" is, vind ik dat een goeie zaak. Maar wanneer "naasten" gaan beslissen of je, zelfs tegen uw wil, afgemaakt moogt worden, is er voor mij een beetje over.

Laatst gewijzigd door patrickve : 1 juni 2019 om 12:41.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden