Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek
Besef je wel dat de asielprocedure niks te maken heeft met de EU ? Dit is gekaderd binnen het verdrag van geneve (1951).
Dit is net hetgene waarom ik stel, dat deze heerschappen "te weinig kennis hebben om alles te kaderen".
|
Luister, men kan onmogelijk van elke mens, elke burger verwachten dat ze meer weten over de politiek, over de politieke besluitvorming, over de politieke achterdeurtjes die gestemd worden en die meestal alleen maar zichtbaar worden als het te laat is, over alle zogenaamde overkoepelende organen die ons leven en onze levensstandaard alleen maar zouden verbeteren...
De mensen vegen daar hun voeten aan en vertrouwden, nu duidelijk met de dag minder, op hun partij die dat ten voordele van de burgers zouden oplossen...
Maar het geloof in die zogezegde staatsmannen is volkomen verloren gegaan en als jij nu afkomt dat het niet op het niveau van Europa maar zogezegd in Geneve zou besloten zijn... Hewel dan blijft dat Europa ons verkocht heeft en dat Europa daar in de ogen van de mensen verantwoordelijk voor blijft...
In Geneve zou beslist zijn dat wij een overspoelende ongekontroleerde immigratie braaf over ons heen zouden moeten laten gaan...
Voor zover ik weet werd er in Geneve besloten hoe oorlogsvluchtelingen en oorlogsslachtoffers moesten ontvangen en geholpen worden...
In Geneve werd niet beslist dat economische gelukzoekers op gelijk niveau moesten gesteld worden met oorlogsvluchtelingen... In Geneve werd niet beslist dat we al die mensen, zelfs de oorlogsvluchtelingen, zo maar onze nationaliteit moesten en moeten geven en dat zij, eens aangenomen, zo maar, zoals iedere burger, zouden mogen profiteren van alle rechten van de inlandse bevolking...
In Geneve werd zoveel niet beslist dat wat een slinks kamp ons nu wil doen geloven...
Het beste nog vind ik de uitspraak van de Dalai Lama: Europa is van de Europeanen en vreemdelingen mogen tijdelijk geholpen worden maar moeten daarna naar hun land terugkeren en ik voeg daarbij om hun land terug helpen op te bouwen ipv hier in een hangmat te komen liggen... of hun onmogelijk kultuur en wetmatigheden ons hier op te dringen...