Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve
Ik begrijp uw "gelijke kansen" argument niet. Gelijke kansen is een eufemisme voor "gelijkheid" wat toch haaks staat op "vrije keuze" (wat de essentie van een liberaal is he). Je kan onmogelijk "gelijke kansen" nastreven als je mensen vrije keuze laat, want natuurlijk zijn er altijd die keuzes kunnen maken die gunstiger zijn dan anderen he. Hoe kan je nu bijvoorbeeld "gelijke kansen" geven aan kinderen van ouders die verschillende sociaal-economisch-culturele niveaus hebben, behalve door ze aan hun ouders te onttrekken en hun genetisch materiaal te vervangen door een universele gelijke-kansen-cloon ?
|
Conservatieven zien inderdaad het verschil niet tussen gelijke kansen en gelijkheid. Dat komt omdat het "natuurlijk" afnemen van kansen vanwege allerlei mechanisme als normaal wordt beschouwd. En waarom liberalen in 99.9% van de wereld als centrum worden beschouwd ipv rechts.
Op zichzelf is dat ook weer onnozel, gezien liberalen in een liberale democratie de conservatieven zijn.
Citaat:
Maar wanneer "naasten" gaan beslissen of je, zelfs tegen uw wil, afgemaakt moogt worden, is er voor mij een beetje over.
|
En je denkt dat dat euthanasie is?

Dat is er niet een beetje over. Dat is er ver over. Gezien mijn "gemalin" (excuses voor het GoT jargon) oncologisch psycholoog is heb ik ietwat zicht op het technisch verloop.