Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door GC
Het 'noch mossel noch vis' gehalte van de SAP is wel erg duidelijk in zo'n tekst! Als je het toch steunt, had je toch beter een kandidaat op Resist gehad? Maar daar was binnen de SAP geen eensgezindheid over dus werd het een compromis?
Ik vind alvast dat je met zo'n standpunten geen stap vooruit zet. Je geeft geen orientatie hoe de linkerzijde vooruit kan, je brengt geen perspectieven en/of strategie naar voor,...
Kortom: een dikke onvoldoende!
|
Een typische reactie i.p.v. inhoudelijk te gaan. Dit is GEEN opinietekst van de SAP (dan zouden we echt wel veel leden hebben), maar van een aantal individuen ondersteunt door ook een aantal mensen van de SAP. Jij weet even goed als ik dat er ook een andere opinietekst is rond Kruithof die ook ondertekend is door SAP'ers (Freddy Depauw, Jo De Leeuw) en die tegen steun aan resist zijn. Het officieel standpunt vind je op de site en ook daar was er een heel open debat.
Ik heb het hier gepost om er een inhoudelijke discussie rond te krijgen dus we zullen zien. De laatse tijd erger ik me vooral aan het feit dat er een enorme polarisatie aan de gang is en een soort kampenpolitiek waardoor de linkerzijde alleen maar verdeeld geraakt. Ik vrees dat resist niet de moeite is om ons nog verder te verdelen. Ik ben er bijna zeker van dat resist niets zal halen en ten tweede dat het volledig door de pvda zal gerecupereerd zijn. Zij die de teksten scrheven zullen het toch moeten doen na de verkiezingen. Zij zullen ergens een oplossing moeten vinden voor de verdeelde linkerzijde. Dit natuurlijk in samenwerking met de kleinere radicaal-linkse partijen. Maar mensen als Kruithof, Abicht, Goeman en ook vele anderen zijn mensen die iets kunnen forceren en dan zal de rest wel volgen. Dit natuurlijk in het opzicht dat je een vereniging wil van de anti-kapitalistische krachten in België.
Maar je hebt ergens wel gelijk over dat mossel noch vis, maar daar zijn verschillende factoren de oorzaak van. Ik wil eigenlijk liever geen oude koeien uit de sloot halen. Laten we het liever eens over de inhoud hebben van de tekst.