Discussie: Bub
Los bericht bekijken
Oud 26 januari 2005, 05:27   #60
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patricia45
Snel enkele persberichten als tussendoortje:

(Daar de VRT niets terugstuurt ben ik zo vriendelijk geweest villa politica, terzake en VTM-nieuws (daar polsmoel en desmet niet elektronisch te bereiken zijn) te contacteren. Met wat geluk weten we morgen al of de mediaboycot inderdaad een natte droom van Hans is.

[1]B.U.B. wil afschaffing van subsidies aan politieke partijen

In heel onze Vlaamse taal is er 1 woord dat je met een hoofdletter IJ mag schrijven in het midden van een zin, namen en samenstellingen buiten beschouwing gelaten en dat is IJzer. Stel dat ik Ann en Eefje zou herdenken impliceert dat dan dat ik verkracht ben geweest. Als ik een kaars voor Ludo Coeck brandt wil dat dan zeggen dat ik een voetballer ben. U kunt spreken van een nazi partij als een partij zowat krak hetzelfde programma heeft, u kunt spreken van een neo-nazi partij (en niet neonazipartij) als u kunt aantonen dat zij ongeveer de zelfde ideologie hebben. (Ira laplasse is zoals cantusgangers wel zullen weten een fijn strafje, weet iemand of er een verband is met die genoemde Ira?). Verder is 20 miljoen per jaar een habbekrats. Ik vind het een goed systeem dat je geld per stem krijgt en ik ben ook van mening dat een kiesdrempel voor niets nodig is. Een partij met 100 stemmen moet evenveel middelen krijgen per stem om die te verdedigen. Als een politieke partij hun verkiezingspropaganda moet financieren van lidgelden en kleine sponseringetjes van particulieren dan komt de politieke macht terug in de handen van de rijke. Want die kunnen affiches betalen, flyers uitdelen, gadgets,... .

[2]B.U.B. wil afschaffing winteruur

Volgens mij worden er meer mensen depressief bij het zien van reclamespotjes waar het perfecte gezintje komt opdraven met hond. Hetgeen dan zwaar contrasteert met de eigen gezinssituatie. En niet afkomen met energiebesparing hé, waarom branden alle lichten in de straat en aan autostrades s'nachts? Wel men beste omdat het probleem is dat je energie niet efficient kunt opslagen. Men is nu aan het experimenteren met waterstofsplitsing maar daar Freya denkt dat men het warm water heeft uitgevonden is de kans groot dat bij de eerste falende testen heel het project wordt afgeblazen.
Al bij al ben ik ook niet voor het winteruur maar is dat geen maatregel die je Europees best ineens afschaft.

[3]De B.U.B. distantieert zich van Fervent Nationaal

Het enige dat ik kan opmerken is dat m.i. de link tussen extreem-rechts en racisme even hard opgaat degene tussen BUB en PS. En om eerlijk te zijn is jullie belastingsvoorstel (gelukkig geen dogma ) alles behalve realistisch, dus gelieve geen patent op zo'n dure woorden te nemen.

[4] Tweetaligen hebben een beter geheugen

Het Zweedse persagentschap TT heeft aangetoont dat rokers minder kans hebben om later Parkinson te krijgen. Wil dat zeggen dat rookers daarom gezonder zijn dan niet-rokers, ik denk het niet. Zoals met alles moet je contra's en pro's afwegen.
Inderdaad, dat is steeds zo. Maar, wat zijn volgens jou dan de nadelen van individuele tweetaligheid? Ik kan geen enkel nadeel bedenken voor het feit dat ik zowel Frans als Nederlands spreek.
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden