Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus
Op wat baseer je die aanname eigenlijk ? De verkiezingscampagne ging voor nul komma nul over separatisme/confederalisme. Voor n-va ging ze over 'veiligheid, identiteit' en de keuze tussen links of centrum-rechts (cfr https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20190525_04423749
En bij het Vlaams Blok ging het over 'eigen volk eerst' zoals gewoonlijk.
Hoe kun jij dan besluiten dat de "echte" vlaamse keuze anti-belgië gericht zou zijn ?
En bovenop jouw persoonlijke fantasie die je projecteert op 2 partijen, ga je nu ook nog verwachten dat de tsjeven mee zouden 'moeten' stappen in die fata morgana ? Ze gaan zich haasten...   
|
Als Bart De Wever, himself, zegt dat de verkiezingen een Vlaamsnationale uitslag met een recordscore is, mag ik dan aannemen dat de huidige grootste voldoende inzicht heeft ? De uitslag is wat hij is.
Wat al die politiekers voor de kiezing vertelden en beloofden is van geen waarde. Je was altijd de eerste om dit vast te stellen. De NVA en VB streven bij mijn weten nog altijd naar een of andere zelfstandigheid van het Vlaams Gewest. Je mag ook beweren dat de OVLD met Dewael en Decroo , Groen met Calvo en Almaci en PVDA met Mertens voor vive la Belgique - leve België gereden hebben. Dit was duidelijk alhoewel bijzaak in hun programmas. Hun impact voor de restauratie van la Belgique blijkt toch iets magerder uit te vallen.
Wie zegt dat een Vlaamse keuze altijd anti-Belgisch is ? Zoals ik aangeef dat de CD&V zich nog kan redden van de ondergang, kan het gehele land België zich nog redden door op een eerlijke manier de Vlaamse kaart; de meerderheid, te trekken. Niet dat onze franstalige medeburgers erg geïntresseerd zijn voor l'état Belgo-Flamande. Ik pleit voor het gezond verstand bij de resterende CD&V-ers. Zij kunnen meer presteren voor hun mensen zonder en buiten de unitaire Belgische context.
Misschien zou het gunstiger zijn voor jouw beoordelingsvermogen om je afkeer voor de 'vendeliers' en 'mestkevers' niet te projecteren op je liberale Belgicistische fantasieën.