Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal
Door de uitbouw van de olie- en gasindustrie natuurlijk en door de stijging van de olie en gasprijzen.
Punt.
Structureel is het systeem in Rusland totaal waardeloos verder en is er zelfs nog geen besef dat het anders kan en moet.
Oekraine heeft tenminste zijn Maidan-revolutie gehad, Rusland staat daar nog jaren (decennia?) ver af.
Net zoals Josef Stalin, de massamoordenaar, jouw grote held is?
Dat wanbeleid is er nog altijd, alleen heeft de kleptocratie die aan de macht is de logistieke ORGANISATIE ondertussen verbeterd en pompt Rusland zich structureel arm op termijn waarbij de winsten bijna integraal naar de zakken van de kleptocraten en het leger vloeien.
Er is geen toekomstbeeld of hoop, Jongeren die een toekomst willen en ondernemen hebben maar 1 optie : emigreren.
|
Maidan heeft de Oekrainers veel bijgebracht het land is armer en nog corrupter dan 5 jaar geleden...
Ik zou dus zeggen gelukkig heeft Rusland geen Maidan meegemaakt. Maidan ging de "Arabische lente" van de Russische wereld worden. We hebben gezien hoe het met de Arabische lente is afgelopen... ook in Oekraïne draaide het uit op oorlog en ellende.
Volgens alle peilingen blijkt dat Russen meer toekomstgericht zijn en meer hoop hebben dan Oekrainers.
Rusland is er nog lang niet maar vergeleken met Oekraïne doen ze het goed.De vergelijking met Oekraïne komt Putin goed uit. "KIJK EENS HOE HET ZOU WORDEN ZONDER MIJ". Indirect voert u dus propaganda voor Poetin.
Ook blijkt uit alle cijfers dat proportioneel er veel minder Russen emigreren dan Oekrainers. In tegendeel Rusland is een land dat miljoenen gastarbeiders aantrekt uit Centraal-Azië, maar ook uit ... Oekraïne.
De Brugse horeca verlekkerd zich op de komst van vele Russische toeristen deze zomer. En Pataya is stilaan een tropische versie van Siberië aan get worden met miljoenen Russische toeristen. Een land waar zoveel mensen dure buitenlandse reizen maken is meestal geen hopeloos land met een zeer lage levensstandaard.
Zoals ik al zei de enige Oekrainers die je hier tegenkomt zijn goedkope arbeidskrachten.
Iets klopt er dus niet aan uw verhaal...