Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard
Ik denk dat als de vaste benoemingen zouden wegvallen, er vele leerkrachten zouden wegvallen..
het is geen gemakkelijke job, de jeugd is lastig en vervelend. Dan zwijg ik nog over bedreigingen en geweld tegen leerkrachten...
Dan is die vaste benoeming soms iets waar de leerkracht zich aan vastklampt. neem dat weg en vele leerkrachten zullen nadat ze eens een blinkend mes in hun richting hebben zien zwaaien de pijp aan maarten geven en zitten we binnenkort zonder leerkrachten.
Laat dus DAT argument om leraar te worden dus maar bestaan zou ik zeggen.
|
Zelf heb ik een jaar les gegeven in een Westvlaamse gemeente. Wat lastige en vervelende jeugd betreft had ik zeker geen klagen. ( Situatie ligt natuurlijk anders in grootsteden, dat geef ik toe).
Wat mij vooral stoort is dat vastbenoemden op alle gebied een vrijgeleide krijgen terwijl een beginnende leerkracht iedere dag goed op zijn tellen moet letten in omgang met leerlingen, ouders, directie,... wil hij volgend schooljaar zijn lessenrooster behouden.
Onderwijs is 1 van de belangrijkste aspecten van onze samenleving. Als dit moet verwezenlijkt worden door iemand die enkel zijn vast inkomen belangrijk acht,... is het triestig gesteld.