Los bericht bekijken
Oud 26 januari 2005, 13:31   #8
Avan
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alecia
En waarom wil je zo angstvallig de VS er buiten laten. We wonen ook niet in het rampgebied van de vloedgolf en we hebben ons een beeld kunnen vormen van de situatie door de beelden, de ooggetuigen, het leed en de mensen die er hulp zijn gaan verlenen... onvoorstelbaar toch, niet ?
Niet angstvallig.

Mijnetwegen mag je er de VS bij betrekken. Doe maar.

Ik weet echt niet of voor het moment in de VS links wordt gedemoniseerd.
Ik kijk niet naar de Amerikaanse televisie, ik lees maar heel af en toe Amerikaanse kranten en dan zijn het wereldbefaamde en geen streekkranten. Wat ik over die beruchte demonisering van links zou weten is tweedehands.

Ik vind het onverstandig, absoluut één klap links, één klap rechts te willen geven, om zichzelf wijs te maken dat de argumentatie dus objectief is.

Terug naar demonisering van rechts door onze televisie. Het uitroeien van mensen omdat ze 'iets' geboren zijn is slecht. Dat weet een schoolkind. Maar het gebeurt. Hoe komt dat? Door denkfouten, die mensen worden aangepraat en die ze medeplichtig maken zonder dat ze zelf goed beseffen.
Om zulke afschuwelijke gebeurtenissen te voorkomen, moeten die denkfouten worden blootgelegd, door te vertellen hoe het gebeurde in ... Cambodjia bij voorbeeld. Alleen zijn er in ons land heel weinig mensen die met de ideeën van Pol Poth dwepen.

Of hoe Stalin het aan boord legde. Er zijn inderdaad mensen die met nostalgie terugkijken naar communistische ideeën. Hoeveel?

Of hoe Hitler het klaarkreeg. Er zijn mensen die geloven dat nationalisme heil brengt ... één miljoen?
Avan is offline   Met citaat antwoorden