Los bericht bekijken
Oud 10 juni 2019, 07:01   #654
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
tjah ergens hebt ge een punt
Maar ge vergeet er dan wel meteen bij te vertellen dat het gaat om een staat (bv : Saoedi-Arabië, Jemen, Iran en Nigeria) met een theocratie gevormd rondheen de meest extreme vormen
Ik zie niet in waarom dat "de meest extreme vormen" zouden voorstellen. Het is gemakkelijker een staat te vormen rond het "consensus" idee, dan rond een "extreme vorm" die door veruit de meesten niet als dusdanig erkend wordt he. Wij sussen ons door dat te zeggen, maar de misvorming zit in ons hoofd. Of wil jij zeggen dat ideeen die door staten overgenomen worden, altijd "geextremiseerd" worden ? Dus ook onze "gewone gastvrijheid" wordt door de staat in een extreme vorm geextremiseerd die niks meer te maken heeft met de normale, redelijke, vormen van gastvrijheid ? Onze "gewone" solidariteit wordt door de staat "geextremiseerd" zodat die niks meer te maken heeft met de gewone intermenselijke solidariteit ? Onze staten gaan "mensenrechten" ook extremiseren zodat dat niks meer te maken heeft met de normale rechten die we elkaar natuurlijk toekennen ?

Citaat:
Maar 't hoeft natuurlijk niet steeds de doodstraf te zijn
Ik zie niet goed in waarom dat zo speciaal zou zijn eens ge dat in het pakket straffen hebt opgenomen
In totaal zijn er, dacht ik 72 landen waar het strafbaar is en in bv Bangladesh, Guyana, de Maldiven, Nepal, Singapore en Oeganda kan dat tot levenslang oplopen, wat toch een behoorlijk zware straf te noemen is.
Maar zelfs in de UK was het strafbaar tot in de jaren 50 he.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden