Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice
Wat was voor u onduidelijk dan? Ik leg het u graag uit hoor.
De posters die het sterkst hier op dit forum anti homo standpunten verwoorden zijn Guinniviere en Jan van den Berghe en beiden beroepen zich op hun geloof als basis om dit te doen. Bieden criminaliseren homoseksualiteit.
Natuurlijk zijn er los van gelovigen nog mensen die dit doen, maar er is wel een verschil, bij gelovigen haalt redeneren met hen niets uit, hun geloof schrijft het zo voor en dat zullen zij verdedigen, ondanks de redelijkheid van andermans standpunten. Je kunt dus met hen moeizaam tot oplossingen komen. Dat is anders met wie niet uit geloof anti homo is, daar is enigszins ruimte voor dialoog en consensus.
Of de Koran aan moslims ruimte biedt voor verlichting weet ik zo nog niet, misschien ooit in Europa maar dat zal nog wel heel lang duren. Voorlopig zien we het omgekeerde, meer fanatisme met een sterk superioriteitsgevoel ten opzichte van anderen.
|
Dat was tot voor kort zo.
Maar niet langer. Onderstaande quote van een dopper-vlaams blokker is het meest crapuleuze dat ik hier ooit gelezen heb als commentaar over homo's.
En dit
voorwerp dat die uitspraak heeft gedaan zoekt zijn inspiratie niet in religie, niet in de zandbak-versie van de moslims, niet in de romeinse versie van de christenen. Het gaat dus om iemand die inherent het amorele zelf opzoekt en tot zijn eigen waardeschaal verheft.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Profiteur
En over de titel van het topic : TERECHT. Een homo is in mijn ogen even erg als een pedofiel. Beiden mogen onmiddellijk gecastreerd worden. Met of zonder verdoving is de enige keuze die ze nog zelf mogen maken
|