Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak
Van mij mag die massa immigratie ook stoppen, wees gerust.
Maar dan moeten wij ook eerlijk zijn.
Neem nu gewoon onze bedrijven.
Goedkope laaggeschoolden. Ze gaan ze zelfs bijna gaan halen om hier te komen werken.
In de bouw (vooral wegenwerken (het vuile werk)), transportsector, enz...
|
‘k Weet het.
Ferdinand Huts (Katoen Natie) wilde enkele jaren geleden 300 vluchtelingen goedkoop aan ’t werk zetten, maar de havenvakbonden hebben daar ’n stokje voor gestoken.
Ook de grote bedrijven in Duitsland wilden das schaffen en maakten dikke kosten om taal- en opleidingscursussen te organiseren voor de nieuwkomers.
Echter, wat blijkt (2016) ?:
“Even had het Duitse bedrijfsleven het idee dat de enorme toestroom van vluchtelingen een oplossing zou bieden voor het grote gebrek aan geschoolde vakmensen. Maar dat bleek al snel tegen te vallen. Van de bijna 900.000 asielzoekers die in 2015 naar Duitsland kwamen, zijn de meesten nauwelijks of laag geschoold. Het blijkt aanzienlijk moeilijker dan gedacht om hen aan werk te helpen, ook voor laaggeschoold werk is dat niet makkelijk.
Maar deze zomer moest Duitsland vaststellen dat de dertig grootste beursgenoteerde bedrijven niet meer dan 54 vluchtelingen werk hadden weten te bezorgen. Negen van hen werkten bij Daimler.”
En de rest van dat handjevol werkte bij de Duitse Post…
Benieuwd naar hoe die andere 899,956 vluchtelingen het vandaag doen…
Trouwens, de totale kost van het Duitse vluchtelingenplaatje is op bijna 100 miljard berekend… tot 2020:
'Migranten kosten Duitsland komende jaren 94 miljard'
https://nos.nl/artikel/2105013-migra...4-miljard.html
Benieuwd of er in 2021 een kosten/baten analyse zal gemaakt worden van het ‘vluchtelingenplaatje’.
Citaat:
Nu weer klaagt de transportsector steen en been dat ze niet aan voldoende volk geraken.
Belgen, die halen er hun neus voor op (onregelmatige werkuren enzo).
|
Vrijdags om 10 voor 4 ergens aankomen in ’t buitenland en de poort voor je neus zien dichtgaan, zodat je ’t weekend in een godverlaten industriepark mag doorbrengen, pestboetes onderweg, papierke voor dit, zus en zo, illegalen tussen de lading, dagelijks fileleed, bomvolle parkings, roekeloze/onbeschofte kiekens onderweg, fietsers in dode hoek, nooit echt weten wanneer ge gaat thuis zijn en de verantwoordelijkheid om heelhuids zo’n 10-20-30-40 tonner naar de eindbestemming te laveren..., chapeau.
Zo’n job verdient het dubbele van wat ze nu hebben en zouden er ook meer kandidaten zijn.
Citaat:
Onze loonkost speelt hier natuurlijk ook een rol in, maar toch...
|
Daar zeg je het; de loonkost.
Zorg dat de transportsector – en bij uitbreiding de hele arbeidsmarkt - z’n personeel goed kan verlonen, zonder dat er bij elke euro opslag/bonus nog eens 2 euro aan de staat moet gelammerd worden, want dat is de grote afromer en verbrasser van inkomsten en uitgaven op elk niveau.
Minder staat is wenselijk, zelfs noodzakelijk om collectieve verarming tegen te gaan.