Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fcal
Uit naam van de meeste hoofdstadbewoners van België en de Franstalige Belgen in het algemeen, kan ik enkel vaststellen dat deze landgenoten i.t.t. u buitenlanders (uitzonderingen daargelaten), hun land en zij zelf als de navel van de wereld en het mensdom beschouwen. Enig respect voor uw taalgenoten is geboden!
|
De kwestie hier is
niet hoe “
de meeste hoofdstadbewoners van België en de Franstalige Belgen in het algemeen” zichzelf en/of hun en dus tevens
uw land zien, maar
wel hoe “
ernstig” België genomen wordt in het buitenland.
Het is mij trouwens bekend hoe een deel van het inderdaad meestal Franstalig vermeend Brussels puikje zichzelf ziet, en alzo de kloof tussen de realiteit van zaken en hun eigendunk lachwekkend groot maakt. Maar dat is dus een geheel ander gegeven dan het onderwerp van deze draad.
Voor wat mijn respect voor medemensen betreft verzeker ik u dat dit in generlei mate afhangt van de taal of talen die zij spreken en/of van het land waarin zij wonen en/of van hun nationaliteit of de bevolkingsgroep waartoe zij behoren. Ik verzeker u evenzeer dat blaaskaken voor mij blaaskaken zijn, en dat is niet anders als het om mijn taalgenoten gaat.