Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper
is het voortbestaan van een partij enkel de zorg vd voorzitter ????
|
tuurlijk niet. Maar de tijd dat er een zeer kritisch kader was binnen N-VA is voorbij. Ik heb het zelf van dichtbij zien veranderen. De stoel van de voorzitter en de partijtop wordt niet meer ter discussie gesteld. De statuten zijn op die manier al aangepast dat het haast onmogelijk is voor een niet-establishmentfiguur om nog maar deel te nemen aan voorzitterverkiezingen. Tijdens congressen had je vroeger uitgebreid de mogelijkheid om te discussieren. Nu krijg je twee minuten of zo.
Veel figuren die af en toe een kritische noot lieten klinken (binnen of buiten de partij) zijn gewoon uitgerangeerd ten voordele van jaknikkers. En die zitten nu allemaal samen in het machtsbad: als ze geen post binnenhalen, hebben ze niets meer. Dit hebben we al eerder gezien, bij de VLD in Verhofstadt zijn tijd. Meebesturen ten koste van alles.
Ik kan verkeerd zijn, maar volgens mij gaan PS en N-VA samen in zee. Zonder staatshervorming, zonder confederalisme en zonder veel besparen. En met extra belastingen.