Discussie: De EV-concurrentie
Los bericht bekijken
Oud 13 juni 2019, 18:02   #689
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.723
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Van batterij naar batterij laden
En waarom is dat nodig? (in geval van nood bestaat dit al)

noodhulp bellen:


Ook Rivian denkt eraan zijn EVs bidirectioneel te maken, maar dat kost ook wat meer (aangepaste koeling en sturing).
Citaat:
https://thedriven.io/2019/06/07/rivi...range-anxiety/

“You’re starting to get into the long tail of use cases, but even there we’ve designed the vehicle so you can have auxiliary battery packs,” Scaringe said.

You can also charge Rivian-to-Rivian, which is a neat thing. You connect the two vehicles and then I could hand you some electrons.”
compatible met andere EV-merken gaat dan wel niet lukken... of ze moeten het laadprotocol hebben en vooral de passende kabel.

Het simpelste is een EV (met platte batterij) af te slepen, na een tijdje afslepen is de batterij zodanig bijgeladen dat die EV terug alleen zijn bestemming of laadpaal kan bereiken: (regeneratief opladen)
https://www.cnet.com/roadshow/news/t...ng-tow-charge/

Tesla S laad continu aan ~50 kW bij tijdens het afslepen aan 60 kmh:
Citaat:
https://insideevs.com/news/325472/wa...g-towed-video/

Though we'd never recommend this method of charging, it does work.

In the video, you'll see a Tesla Model S charge up while being towed. Maybe that is something you just have to do in Russia when you are in a pinch? Anyway, the Model S owner gains back about 10 kilometers of range over 3 minutes worth of towing at 60 kilometers per hour - going by the dash readout.

Laatst gewijzigd door Micele : 13 juni 2019 om 18:31.
Micele is offline   Met citaat antwoorden