Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Neen, een oordeel is geen "manier van discriminatie". Discriminatie is een handeling. Als u de Belgische wet wil aftoetsen, zult u dat ook merken. Een zwarte mag gerust denken dat zijn rasgenoten bepaalde inherente kwaliteiten hebben die een blanke niet heeft. Hij mag ook uiten. Wel beschouwt de Belgische wetgeving het strafbaar om op basis van die opinie bepaalde handelingen te stellen.
Ja, het klopt dat ik nog niet inga op die bovengestelde vraag. Eerst moet immers een eerder gestelde vraag verder uitgespit worden. Wie afkomt met de stelling dat een bepaalde mening "té vér" gaat, moet dat inderdaad kunnen toelichten. U ziet: ik gebruik uw eigen argumentatie in deze. Wees dus consequent en pak eerst aan wat ook eerst kwam.
|
uw stellingname is onzin, want wanneer iemand een uitzendkantoor belt en van mening is dat hij liever geen persoon van andere origine wil, wordt dit wel als discriminatie gezien. Niet omwille van de handeling( het bellen) maar omwille van de mening die geuit wordt.
Ook de rest van uw betoog is onzin, het is niet omdat een andere forummer een opmerking maakt waar u toelichting bij wil dat u mijn vraag kunt negeren.
Veel onzin vandaag dus.