Schadevergoeding ‘De Lijn” verso gebruikers?
U wekker gaat, tijd om op te staan.
Vanaf dan is bij elke werknemer een chrono op gang.
Douchen, ontbijten, kinderen en noem maar op;
U verlaat zoals verreist is om op tijd op u werk te zijn uw huis op tijd.
Tot daar alles goed u gaat op tijd op uw werk zijn.
Maar dan komt “De Lijn” waarvan u een abonnement hebt.
Op hun eigen uurrooster (aan de halte) staat er wanneer u een bus kan verwachten.
Maar die hoeft u niet te raadplegen, u weet perfect welke bus u moet nemen om op tijd de zijn bij uw werkgever of op uw afspraak.
En dan staat u daar maar de wachten…
En komt u te laat op uw werk of op uw afspraak.
Quid: gevolgen voor uzelf?
Gevolgen voor ” De Lijn” nihil, blijven elke dag maar verder doen en de CEO mag aanblijven.
Waarom krijgt hij binnen de verplichtingen van uw vervoerstitel geen schadevergoeding is ook een goede vraag?
Honderden ritten geschrapt, duizenden passagiers in de kou: vakbond klaagt personeelstekort bij De Lijn aan
De voorbije maanden zijn duizenden passagiers van De Lijn in de kou blijven staan omdat hun bus niet kwam opdagen.
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2019/06...n-de-kou-soci/
Het is tijd dat advocaten zich scherper opstellen tegenover deze kwesties en de gebruikers beter gaan verdedigen.
Misschien met een dwangsom van 500 euros per niet gereden rit aan zoals voor Delphine Boël?
Delphine Boël zet Albert mes op de keel
08/02/2019 om 05:27 door cvs
https://www.standaard.be/cnt/dmf20190207_04159849
Laat ons het mes op de keel van “ De Lijn” zetten.
Het kan niet dat alleen maar privé diensten gerechtelijk achtervolgd kunnen worden.
Misschien iets voor de nieuwe verkozene van PVDA-PTB of Vlaams belang om hier iets aan te doen, vermits dat de andere maar laten doen…
Ps
Is dit een van de punten waarom u voor een van deze partijen hebt gestemd?