[quote=Erw;9045468]Wat is een "ongelijke" relatie?
Welke basis heeft die "ongelijkheid"?
Uiteindelijk is het verschil tussen kind en volwassene een leeftijdsverschil / levenservaringsverschil. Ik denk niet dat er in dat "tijdsbereik" harde / biologisch gedefinieerde mijlpalen zijn. De ene X jarige kan meer levenservaring hebben dan een andere X jarige. De ene kan al wat gemakkelijker worden bedonderd / gemanipuleerd dan de andere, op elke leeftijd.
Die "gelijkheidsbasis" van Staat (wet / straf ), in het algemeen / elk onderwerp aanzie ik als nep. Mensen zijn nu eenmaal verschillend, in kunnen en ook in willen, en dat heeft altijd ook verschillende gevolgen die voor de 1 wat meer of minder positief/negatief zijn dan voor de andere.
Bijgevolg aanzie ik "strafbaarheid" als een zero argument.
Ik maak geen enkel verschil tussen aantrekking tot gelijke geslacht, en kinderen, beide vind ik ver genoeg afwijken van gemiddeld gedrag van populatie, en bijgevolg "raar". U gebruikt het woord "variatie", maar variaties die ver van het gemiddelde liggen zijn randwaarden, en worden eerder "extreem" genoemd.
Net zo uw verwijt van "stigmatiserend en discriminerend", dat zijn gewoon negatief / beschuldigend klinkende termen die u erop plakt.
Bijgevolg is er ook geen motief, ik zeg deze zaken op basis van mijn mening, resulterende uit voorgaande denkwijze. Ik heb in tegenstelling tot wat u insinueert met uw vraag, geen doel met wat ik zeg.
Bvb, die "parades" door sommigen binnen de fractie homoseksuelen, beschouw ik als even belachelijk als een groep apen die elk met een roze tutu zijn aangekleed door hun menner.
De andere binnen de fractie homoseksuelen van de populatie, daar heb ik gewoon geen mening over, ik hanteer dat kenmerk niet in beoordelingen als het niet relevant is. Bvb ik heb geen probleem met een homoseksueel als collega op 't werk, als hij zich ook inzet/moeite doet. Dat belet me niet om het raar te vinden, maar who cares - ik heb er geen last van als er ook geen punt van wordt gemaakt.
En dat laatste is waar het naar mijn mening soms schort: sommigen maken er een mega-punt van, alsof het wèl belangrijk is. Het is dat NIET.
Tenslotte, ik vind dat niemand privileges op basis van dwang mag hebben. Werkgevers mogen van mij werknemers voortrekken of weigeren op elke basis, ook als die niet relevant is (zoals homoseksualiteit). Die werkgevers moeten dan concurreren met werkgevers die die basis niet hanteren, zo zijn er ook, en elke dwang kan enkel conflict in de hand werken, en vergroten.[/QUOTE
Mijn antwoord:Wanneer u niet weet dat een seksuele relatie tussen een kind en volwassene per definitie ongelijk is kan ik enkel hopen dat niemand u kinderen toevertrouwd.
U pleit voor discriminatie, op basis van uw gebrek aan kennis, dat lijkt me uw probleem en niet het mijne.
Je seksuele geaardheid ( om u toch wat op weg te helpen) is aangeboren, of vertel anders eens over de dag waarop je besloot hetero te zijn wat evengoed dus een andere keuze had kunnen zijn?
Maar u in de buurt van kinderen? Nee met uw opvattingen toch liever niet.
Laatst gewijzigd door alice : 16 juni 2019 om 12:29.
|