Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TREBRON
Zoals die kleuter van 8 die 3 leerkrachten slaat wel weer de schuld van de leerkrachten gaat zijn????????. Mijn zoon (leraar 4de leerjaar) had een onvoldoende gegeven aan eentje uit het Rif en heeft ambras gekregen met 8 familieleden van dat gastje. Gelukkig is het bij schelden en duw en trekwerk gebleven maar het heeft een zware indruk nagelaten. Hij is nu aan het solliciteren in de privé.
|
En uiteindelijk is deze schandalige sfeerverpesting in ons onderwijs toe te schrijven aan het feit dat wij het beleid over de immigratie in dit land hebben moeten overlaten aan het Europees niveau. Op zichzelf hoefde dat nog niet zo erg te zijn mocht de EU normen hanteren die ongeveer gelijklopend zijn met die welke toepgepst worden in typische immigratielanden zoals Canada en Auistralië. In die landen geraak je gewoon legaal niet binnen tenzij je beantwoordt aan vereisten die het immigratieland
zelf heeft vastgelegd. En die vereisten zijn een heel eind concreter dan hetgeen waarnaar de EU zich orienteert. In de EU domineert het wollige politiek-correcte EVRM gewoon alles.
Ik vraag me zelfs af of de EU-autoriteiten het zouden dulden dat een lidstaat ook nog eens concrete bijkomende voorwaarden zou mogen toevoegen zoals graad van opleiding en beroepsvaardigheden.
Het wordt erger. Heel wat pol-corr. organisaties en lobbygroepen willen dat migratie (om welke reden dan ook) tot een absoluut mensenrecht wordt verklaard zodat de immigratielanden er nog meer machteloos tegenover staan.
De bekroning van dat streven is natuurlijk het beruchte Marrakesh-pact. Er staat in de betrokken tekst zelfs letterlijk dat er moet op toegezien worden dat de media alleen maar positieve commentaren geven op de vloedgolf van gelukzoekers. En een groot deel van de EU werkt daar vrolijk aan mee. In feite past Europa op zichzelf een soort euthanasie toe.