Los bericht bekijken
Oud 20 juni 2019, 20:56   #6
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MORPHEUS Bekijk bericht
Welke troeven hebben Belgische nationalisten nog in kaart zitten ?

Laat mij subjectief beginnen.

Ik ben een Vlaamse nationaliste die uiteraard graag Vlaanderen onafhankelijk zie.

Maar ook een realiste . De Vlaamse onafhankelijkheid is een proces van decennia, die wellicht niet in mijn leven “zou “ plaatsvinden. Maar mathematisch wel “zal “ plaatsvinden.

En dan ….. de recente verkiezingen.

Pfffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffff fffffffff

De avond van de verkiezingen heeft Vlaanderen echt geflirt met een meerderheid in Vlaanderen ( 45 % van de stemmen ) voor mogelijkheid op onafhankelijkheid . PVDA haalde net de kiesdrempel, anders was het verschil amper 1 of 2 zetels.

Als Vlaams naionaliste was dit een eeeeeeeeeeeeeerg aangename vaststelling. Zou de het dan toch kunnen gebeuren in mijn leven ?

Intussen zijn we op de tijdslijn amper een paar dagen verder. Amper een paar dagen ……..
En het evalueert naar Vlaamse onafhankelijkheid toe.

In Wallonië spreken de PS van een “ Marakesch” regering . Lees , regeren men wisselmeerderheden. De MR buitensluiten.
Maar voor de vorming van een Waalse regering haakt PTP en CDH af omwille van de slechte financiële situatie in Wallonië. Lees , er komt een nieuwe bedeltocht naar Vlaanderen

In Brussel is het nog erger . Lees , er komt nog een nieuwe bedeltocht naar Vlaanderen

Maar Vlaanderen heeft gestemd voor partijen die geen zakken van bedelaars vullen

En dan moet er nog een federale regering komen………..
De PS heeft MR al buiten gezet in Brussel en Wallonië. CDH wil oppositie en niet met NVA . De PTB wil niet regeren. En de PS wil niet met NVA …………..

Ik snap de strategie niet in Wallonië . Alsof ze gewoon niet snappen wat er in Vlaanderen leeft.

Als we ( veronderstelling ) volgend jaar opnieuw moeten federaal stemmen. Dan is dit een “ toegeving” dat België niet meer werkt.

Lees , in Vlaanderen het startschot voor de thema’s confederalisme of onafhankelijkheid voor de verkiezing. Beiden nadelig voor de Belgisch nationalisten.

Vandaar deze topic.
Welke troeven hebben Belgische nationalisten nog in kaart zitten ?

Want in het verleden werden Belgische compromis steeds bekomen met geld die er niet was ( lees schulden opbouwen ). Meer gelukkig is er nu scheidrechter Europa.

Welke troeven hebben Belgische nationalisten nog in kaart zitten om Vlaanderen te overtuigen voor België te kiezen en niet voor confederalisme of onafhankelijkheid ? Want Wallonië duwt nu wel in die richting
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden