Los bericht bekijken
Oud 24 juni 2019, 13:22   #307
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Er wordt ons geleerd dat het verstand in de hersenen zitten; terwijl ik eerder denk dat het overal in ons lichaam zit...
En ik ben zeker niet tegen het gebruik van het verstand; want ik heb al herhaaldelijk gezegd dat het verstand een enorm goed ontwikkeld werktuig is, zelfs het beste dat we hebben...
Maar ik herhaal, het verstand is de meester niet en de meeste mensen gebruiken het wel als meester en niet als werktuig...
De meeste mensen hebben zich totaal vereenzelvigd met hun verstand en kunnen zichzelf niet voorstellen zonder dat verstand...
Jij hebt benen, armen, handen... maar jij hebt geen enkel probleem om jezelf voor te stellen zonder je benen, je armen, je handen en jij hebt enorm goed door dat het gebruiksvoorwerpen voor jou zijn...
Wat de meeste mensen niet meer inzien is dat zij veel meer zijn dat hun verstand en dat de realiteit, het Leven, het Zijn in dat veel meer zit en niet in het verstand...
En inderdaad, eens dat doorzien is het verstand dan dat enorm goede werktuig dat ons verder kan helpen...
Zo ?

Pandareus is offline   Met citaat antwoorden