Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve
Ik ga niet akkoord met het gros van het VB programma. Er zitten een paar juiste lijnen in, maar daar waar die lijnen juist zijn, gaan ze bijlange niet ver genoeg. Het genocidaire idee, het enige waardevolle, is weggelaten, maar zoals ik al zeg, er blijven wat bescheiden lijnen van over. Enkel maar in die zin kan ik mij ergens vinden in het VB programma: "anderen onderdrukken en uitroeien, en daar fier over zijn". Maar het VB is etatistisch, en daar kan ik mij natuurlijk niet in vinden. Het uitroeien moet gedecentraliseerd gebeuren, niet etatistisch. Dat is fascisme, en fascisme werkt niet en vergist zich van doel. Het is de communistenversie van massamoord. Ik wil de liberale versie ervan. Maar zoals ik al zegde, dat is niet echt het VB programma. Daar zitten maar een klein beetje heel lichte hintjes in die richting. Maar bon, beter dan niks, maar veel stelt het niet voor. Bovendien zit het vol onnozelaars.
|
tot zover kende ik uw mening al hoor
Citaat:
Dus nee, ik heb niet voor het VB gestemd om "het aan de macht zien te komen". Ik heb voor het VB gestemd omdat het achter een cordon zit, en dat dus een garantie is om een stem uit te brengen die niet kan gebruikt worden als verschoning voor een beleid.
|
Wel, daar zou je je misschien wel eens schromelijk in kunnen vergissen hé
Dan had ge beter voor den pvda gestemd die zitten ook achter een soort cordon...althans hier op Vlaams niveau
Citaat:
De enige reden voor mij om voor het VB te stemmen, is het cordon. Zonder cordon stem ik daar niet meer voor.
|
Dát is al een héél andere reden hé
En eigenlijk, puntje bij paaltje, gaat dat lijnrecht in tegen wat je in de eerste paragraaf zegt