Los bericht bekijken
Oud 27 juni 2019, 06:52   #1330
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
t
Wel, daar zou je je misschien wel eens schromelijk in kunnen vergissen hé
Dan had ge beter voor den pvda gestemd die zitten ook achter een soort cordon...althans hier op Vlaams niveau
Ik zou denken dat de PVDA gemakkelijk aan de macht komt in een linkse regering waar men nog wat zetels nodig heeft.

Als het VB aan de macht komt ben ik als kiezer bedrogen. Iedereen had gezegd dat ze het cordon in stand wilden houden. In de eerste plaats N-VA met zijn Chinese muur en paljas.

Citaat:
Dát is al een héél andere reden hé
En eigenlijk, puntje bij paaltje, gaat dat lijnrecht in tegen wat je in de eerste paragraaf zegt
Nee, ik zeg in de eerste paragraaf dat het VB programma in werkelijkheid voor mij niet goed is, dat het beetje dat mij aanstaat te licht is en niet opweegt tegen alle andere zever. Ik wil dat niet voor een stuk uitgevoerd zien. Het is te etatistisch. Ik wil enkel maar zorgen dat mijn stem niet gebruikt kan worden om ene beleid te verschonen. Een blanco stem doet dat niet, omdat die ook uit de noemer wordt weggelaten, en eigenlijk een pro rata stem is zoals de anderen dus. Maw, meer dan de helft van een blanco stem gaat naar de meerderheid.

Een gegarandeerde oppositie stem is wat ik wenste.

Laatst gewijzigd door patrickve : 27 juni 2019 om 07:16.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden