Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus
Dat bestaat al lang hoor, bij de Belgische spoorwegen. Dat zijn BSP en BSI. BSRM keer je handmatig.
Maar de evacuatie vond opwaarts plaats (van B naar A, zeg maar), terwijl het spoorvak nog bezet was door de trein in nood die van A naar B reed. Het is simpelweg reglementair niet toegestaan om de rijrichting te keren wanneer het spoorvak nog bezet is.
|
Op een E377 moet de TBS sinds 9 december zijn plaats bepalen tegenover de werkelijke rijrichting terwijl Infrabel de toelating moet geven tov de originele rijrichting. Dat kan tellen kwestie van kortsluitingen te veroorzaken in de hoofden van zowel de TBS als de safety controller die een opwaartse evacuatie dienen uit te voeren. Ik heb geen idee of dit ongeval daaraan te wijten is maar ik herinner me nog dat ik dacht in de les : hoe lang gaat dat duren eer daar vodden van komen.
Wat de journaliste van de VRT zegde klopt volgens mij niet. Wanneer men de korte sk aanrijdt van een open overweg gaat die alsnog sluiten alleen is het dan natuurlijk veel te laat.