Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve
Dat is dan ook gewoon zo.
Er kan geen gebroed voort komen uit een "constellatie van meer dan 2 personen". Er kunnen wel leden zijn van zo een constellatie die gebroed hebben gemaakt, maar dat "gebroed maken" was wel degelijk binnen een constellatie van 2 personen "man-vrouw", die niks te maken had met de constellatie waar we het hier over hebben.
Het is niet omdat Jan, Jef en Marie een constellatie vormen, en Jan met Kristien een kleine heeft gemaakt, dat "Jan, Jef Marie" dat broedsel zouden voortgebracht hebben he.
Het is niet omdat je lid bent van de boogschutters club, en de zwemclub, dat de zwemclub mede uw trofee van boogschieten heeft gewonnen.
|
Nee, dus niet. Die "constellatie" heeft wat mij betreft, niks met dat gebroed te maken, niet meer dan dat die zwemclub iets te maken heeft met uw boogschieten trofee.
Als Jan en Marie getrouwd waren en een kleine hadden, en nadien gaan scheiden, en Jan hertrouwt met Mia, dan is Mia niet de ouder van die kleine. Dat blijven Jan en Marie, en eigenlijk zou dat huwelijk moeten blijven voortbestaan als administratieve omkadering van die kleine. Gaat Jan nu een andere kleine maken met Mia, dan is Jan gewoon twee keer getrouwd, ene keer met Marie om die eerste kleine te omkaderen, en een tweede keer met Mia, om die tweede kleine te omkaderen. Een vorm van polygamie, eigenlijk. Met wie Jan, Marie en Mia nu samenleven en/of seks hebben, heeft hierbij niet het minste belang.
Ik ben ook voorstander van het idee dat men tegelijkertijd aan meerdere man/vrouwhuwelijken moet kunnen deelnemen (die gelden voor kinderen) EN aan 1 samenlevingscontract (dat niks met kinderen te maken heeft). Inderdaad kan je onmogelijk meerdere samenlevingstoestanden tegelijkertijd hebben.[/quote]
Ja ik begrijp het maar wees dan consequent hé
Dan kan adoptie ( administratief : met de voor én nadelen ) ook niet binnen een hetero huwelijk noch voor perfecte buitenstaanders noch voor deels bloedverwanten
opvoeden