Los bericht bekijken
Oud 28 juni 2019, 21:15   #395
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
neen dat hebt ge dus mis
Op zeer klein niveau ( quantummechanica) gaat het experiment de waarneming beïnvloeden.
Een storingfactor is dus al zeker te vermijden want dan is er geen beginnen meer aan
De waarneming behoeft helemaal geen persoon te behelzen

De new-ager maken van de Kopenhaagse interpretatie en andere aspeceten een potje en een eigen verhaal

Hier ga je wetenschappelijk volledig de mist in
1) ge vraagt naar het tegendeel te bewijzen van iets dat ge vooraf aanneemt
2) elk experiment ontworpen op die presumptie is vooraf al bevooroordeeld

zeer zeker
zotte ideeën zijn perfect vrij...zotte claims echter dienen zware bewijslast

Daar is iedereen het over eens
Ik laat het perfect open of ze morgen bv ontdekken dat telekinese of telepathie zou bestaan ( dat zou nog haalbaar zijn binnen het verder gekende normale paradigma-kader etc ) door een bepaalde energie of kracht die tot nu toe onbekend was...weet ik veel

Het zou wel behoorlijk vreemd blijven daar die claims al geruime eeuwen de ronde doen maar geen enkele persoon dat kon overdoen in gecontroleerde omstandigheden.

Maar moest het zo zijn dan behoren beiden niet meer tot het vlak van het paranormale want ge kunt ze net wetenschappelijk bestuderen.

jaaaa halo

Zijn de aluminiumpapierenhoed-complot-denkertjes ook weer van de partij ?

Da's compleet absurd zo'n bewering. Dat staat haaks op de wetenschap en haaks op elke gooi naar de persoonlijke faam vinder te zijn van zulk wereldnieuws.
En het is ook compleet absurd om te gaan stellen dat al die 10000-den onderzoekers eens ze maar een glimp richting die ontdekking gezien hebben het zwijgen zouden worden opgelegd door een almachtige illuminati
Ik maak helemaal niets van wat dan ook... New agers zijn vreemd voor mij...
Ik doe mijn eigen ervaring op en steun daarop en heb al lang door dat alle wetenschappelijk onderzoek, gewoon wetenschappelijk onderzoek blijft...
En misschien dat het goed zou zijn voor vele wetenschappelijke onderzoekers die ondergedompeld zitten in hun onderzoek dat ze eens wat afstand zouden nemen van hun onderzoek en het totaalbeeld niet uit het oog zouden verliezen...

De titel van de draad was overigens 'het meest gevaarlijke ongeloof' en (voor mij) hoe dat te voorkomen en wat daar tegen te doen...
De vraag of de wetenschappen daar veel tegen kunnen beginnen... Ik betwijfel het.
En hier stel ik dat het misbruik van het verstand van zogenaamde verstandelijke redeneringen veel meer kwaad dan goed doen...
Laat het verstand rusten en kom tot kalmte en veel wat eerder duister en onbegrepen was zal tot klaarheid komen...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden