Los bericht bekijken
Oud 1 juli 2019, 09:46   #426
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
Ge gaat wel kleur moeten bekennen hé & marie

Hier zeg je dus letterlijk dat we geen vooruitgang zouden geboekt hebben door de wetenschap ?
Juist ?
Zijt ge dan bereid om alles los te laten en terug het bos te gaan wonen te leven van wat paddenstoelen waarvan ge dus niet vooraf van weet welke eetbaar zijn en welke niet ?

Zo niet, verkoop die onzin dan niet
Dan ga je het over ander boeg moeten gooien...misbruik door mensen van wetenschap of zo
praha, ik ben de eerste om mee te genieten van de wetenschappelijke vooruitgang ondanks er bij mij toch een onrust blijft bestaan, en misschien zelfs geleidelijk aan groter wordt, over waar het naar toe zal gaan...
Misschien zoals je zelfs zegt misbruik door mensen van de wetenschap...

Maar bekijk onze wereld van vandaag... nooit geloven de mensen, de politieke leiders, zogezegd meer in het goede... ze slaan ons met evenwaardigheid, verdraagzaamheid, delen, kortom politiek correcte kultuur om de oren en nooit lijkt mij de wereld meer gespleten en corrupt...
Waar ik naar toe wil is dat het het verstand is dat alles kan goed praten en alles corrumpeert en dat, zolang de mensheid dat gevaar niet inziet en denkt dat de redding van dat verstand moet komen, de mensheid meer dan waarschijnlijk zijn eigen ondergang tegemoet loopt...

We zitten hier ten slotte op de draad godsdienst en levensovertuigingen en het is op dat niveau dat ik praat en probeer mijzelf, ook al is het voor mijzelf niet altijd even klaar en duidelijk, zo goed mogelijk uit te drukken.
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden