Los bericht bekijken
Oud 1 juli 2019, 14:02   #4
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.719
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Het was al tegen de zin van veel Hongkongers dat Beijing hen Carrie Lam heeft opgedragen als regeringshoofd. En blijkbaar hebben de Chinezen geen goesting om nog een paar decennia te wachten vooraleer Hong Kong volledig onder Chinees bewind valt. Dit kan slecht aflopen tenzij men naar de toekomst toe, na de 50 jaar, één land 2 systemen blijft behouden onder een zekere vorm.

Als er één of twee miljoen mensen op straat komen is het natuurlijk extreem gevaarlijk om geweld tegen hen in te zetten. Dit zijn niet een paar honderd betogers.
Klopt en wat meer is: diegenen die op straat komen zijn deze keer niet alleen die halfdroge oren van 'paraplu'snotneuzen van in 2014. Ook ouderen en
meer respectabele hongkies steken in de manifestaties hun tong uit naar 'Xi-dinges-Waxface' zijn Beijing administratie.
Goed ding denk ik (hoop ik) want al kunt ge veel aan het apparatus verwijten, als er 1 ding is waar de echte leiding schrik van heeft zijn het grote aantallen op straat... in een land van 1.5 biljoen of daaromtrent.
(Ik heb er evenwel geen idee van hoeveel info naar de mainlander-in-de-straat doorsijpelt van wat in Hongkers gebeurt nu.)
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden