Discussie: Zwemmen in Europa
Los bericht bekijken
Oud 1 juli 2019, 21:08   #7
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
"De Kluis", is dat in Kluisbergen?

Ik ben daar in mijn jeugd veel geweest, en ben een jaar of 12 geleden nog eens met mijn vrouw naar daar geweest, we waren toen nog niet getrouwd.

Ik denk niet dat ik overdrijf als ik stel dat er 600 Maghrebijnen rondliepen, waarvan 10 meisjes, en hier en daar een verloren gelopen blanke.

Ietwat beduusd gingen we ons wat apart gaan zetten in het gras naast het zwembad, mijn vrouw voelde zich tussen al dat geweld (roepen, schijngevechten, wild voetballen, rondom de paar meisjes on het zwembad hangen etc...) niet echt op haar gemak.

Een meter of 5 vandaan zat een Maghrebijn een stuk exotisch fruit te snijden met een knipmes, waarbij hij de schillen ostentatief tussen mij en mijn vrouw door gooide. Toen we even in de richting keken vanwaar de vliegende schullen kwamen, lachte hij zijn tanden bloot, waarvan er meerdere volgens mij gewoon uitgeslagen waren.

We zijn rechtgestaan en wilden naar de ingang, toen er 4 politie-agenten binnen kwamen op de weide.

Eén van die 4 was minstens 2 meter lang en heel mager.

In enkele seconden, ik verzin het niet, vloog de ganse meute rond die agenten, ze sprongen echt in 7 haasten uit het zwembad en liepen van de weide, om rond die agenten te drommen en op te springen. Van de agenten was in de menigte enkel nog de kop van de grootste zichtbaar, en daarrond een zwerm van honderden springende, duwende en tierende Maghrebijnen.

We zijn als de bliksem naar de kleedkamers gelopen en vandazr naar de parking, toen we beseften waarover het ging.

Op de parking van het domein waren van alle Belgische wagens, en dat waren er zoveel niet, de ruiten ingeslagen en was er ingebroken.

Eén gast, ook een Maghrebijn, maar dan een Belg, stond daar in zijn zwemshort en had zelfs geen kleren meer, omdat ze zelfs die hadden geroofd.

Naast mij kwamen 2 Maghrebijnen staan, naar mijn ingeslagen zijruit kijken, en zegt één van die 2 In vlekkeloos Nederlands - ik verzin het opnieuw niet - "het is altijd hetzelfde met die vreemden".

Ik kijk hem verbouwereerd aan, hij ziet mijn verbazing en begrijpt waarom, en voegt dan lachend toe:

"Ik ben geen Noordfrans crapuul hoor, ik ben van Ronse"...

We zijn nooit meer terug gegaan, het domein is uiteindelijk in 2017 gesloten. Het is zijn slechte reputatie nooit meer kwijt geraakt, hoewel de Franse politie uiteindelijk mee kwam patrouilleren om het onveiligheidsgevoel te verminderen.

Wat ik daar die dag heb gezien, is me tot op de dag van vandaag bijgebleven, en heeft mijn idee over de toekomst van Europa mee vorm gegeven. Mijn geloof in een positief samenleven is daar begraven, en dat komt nooit meer goed.

Het is makkelijk om dit op angst en polarisatie te steken, tot je het zelf eens in real time meemaakt.

De culturele verschillen zijn te groot...
Daar ging het idd over. De kluis, fantastische tijden beleefd. Volledig naar de knoppen geholpen door Noord Afrikanen. Maar als je dat durft zeggen ben je een racist. Het is echter een feit dat moesten daar nooit Noord Afrikanen geweest zijn, dit nog steeds een florerend domein was, waar jong en oud naartoe kon.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden