Los bericht bekijken
Oud 4 juli 2019, 21:47   #638
marie daenen
Banneling

Standaard

[quote=praha;9060880]

Citaat:
veel veronderstellingen en niets meer
Je bent lijkbaar op zoek naar een soort ziel zoals John Searl dat poogde
Een ziel??? hoe zielig...
Ik ben er inderdaad van overtuigd dat er meer is dan het waarneembare leven van elke dag dat we zien en waarnemen in en rondom ons...
Kan ik dat bewijzen??? In ieder geval niet wetenschappelijk; maar jullie kunnen ook niet bewijzen dat het er niet is...
Jullie kunnen evenmin bewijzen dat wat jullie observeren gewoon alles is dat er bestaat; jullie weten zelf dat er veel en veel meer is... Ten andere is het daarom ook dat jullie blijven doorzoeken...

Citaat:
Uiteindelijk heb je alleen maar de criteria die objectief waarneembaar zijn.
Hierboven zet je duidelijk in de verf dat je die niet hebt maar dat ge toch ergens op zoek zijt naar exceptionalisme en ge bakent het gebied ( daar we kunnen mee vergelijken ) al bij voorbaat af
Gewoon een vraag... kunnen de wetenschappers gewoon al het menselijke handelen en wandelen uitleggen??? Waarom is iemand woedend, waarom is iemand gelukkig en een ander in dezelfde omstandigheden niet???
O men kan honderd en één redenen bedenken, veronderstellen, voor waar aannemen... Men kan hypotheses opstellen, statistieken.... maar het is en blijven veronderstellingen...
Dus jullie zitten al in een schemerzone...
Kom mij dus nu niet vertellen dat de wetenschap alles kan... en dat zij die buiten de wetenschappelijke lijnen op zoek gaan, per definitie dwalen.
Wat voor mij nodig blijft is dat men diepgaand onderzoekt en niet de eerste de beste vermoedens gaat uitroepen tot de grote waarheid...
Iets kan maar waar zijn zo lang men zijn tegendeel niet bewezen heeft en met die mogelijkheid moet men altijd rekening houden... om niet te dwalen.

Citaat:
In feite té gek voor woorden
Je dweept met dat unieke karakter en stelt dat het bv zou kunnen met dat menselijke genoom als het volledig in kaart zou gebracht worden..maar stel dat het volledig kunstmatig in elkaar geprutst zou worden...waar zit dat Leven dan ?
Wat het menselijk gnoom betreft vertrekt men van levende materie... indien het enkel kunstmatig in elkaar geprutst is zal men er ook nooit veel mee kunnen aanvangen... in het andere geval zie ik wel mogelijkheden dat de wetenschappen ver kan gaan... In ieder geval verder dan het tot leven roepen van robots...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden