Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Het vroegere fietspad ligt er helemaal niet ongebruikt bij. Het wordt intensief gebruikt door voetgangers en joggers.
|
Dat is niet waar. Er wandelt / stapt nog evenveel volk als toen het een fietspad was: bijna geen. Alleen was het vroeger klote, die enkele voetgangers veroorzaakten door hun veel lagere snelheid gevaarlijke situaties bij fietsers die door het tweerichtingskarakter van het te smalle en te drukke pad de remmen moesten dichtknijpen en drommen/files ontstonden achter die enkele voetgangers. De Coupure is eigenlijk een rechtdoor noord-zuid rechtdoor traject doorheen Gent, en was dat lang geleden voor auto's ook, tot de binnenring en nog later buitenring er kwamen, en de Commies besloten tot apartheidspolitiek.
Het traject is gewoon te lang voor voetgangers, voetgangers die langere afstanden moeten afleggen worden fietser. En vandaar zie je weinig voetgangers langsheen Coupure.
Uw "intensief" was dus een botte leugen. Er zijn veel te weinig voetgangers / joggers langs de Coupure om een gereserveerd baanstuk te rechtvaardigen.
Die dwangconversie auto- naar fietsstraat was gewoon de zoveelste mobiliteitssabotage van het Gentse Commie Committee. De breedte/ruimte voor fietsers is er ook amper mee toegenomen.
De onderwerpvraag is heel simpel te beantwoorden: files los je op door Commie Committees te ontbinden en terug te sturen naar de economie om er te gaan helpen. Geen enkele voetganger, fietser, autobestuurder en kamionbestuurder wil aanschuiven en tijd verliezen. In de plaats, zoeken en gebruiken ze alternatieve routes, waardoor de file korter wordt. Als er daardoor elders files ontstaan, gebeurt hetzelfde maar omgekeerd. En zo ontstaat er vanzelf een 'best mogelijke' situatie.
Maar de Commies brandmerken die mensen als "sluipverkeer" en meer van die negatieve connotaties, en plaatsen ter sabotage van dit automatisch regelmechanisme, verbodsborden en hindernissen, om de files toch maar te doen blijven bestaan. De RotCommies.