Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door chris k
En gij nu met uw veel praat ....geef uw oplossing eens met een routeplanner voor een EV .....
ik wil vb 1 100 km afleggen op 2 dagen
-en ik wil elke dag maximum 7 u gebruiken voor de verplaatsing ...pissen en eten ...tanken of elektrisch
af te leggen weg
Dag 1 : Vertrek Edegem naar Sausheim Novotel
Dag 2 : Vertrek Novotel Sausheim naar Riva del Garda hotel Campagnola ( en daar hebben ze een Tesla laadpost )
Ik had met mijn diesel op deze rit een verbruik van 5,1 liter en nergens file gehad en overal de snelheidslimieten gevolgd .
Geef uw reistijden eens en met stoppen enz ......
|
Geen probleem zelfs met een minder zuinige Tesla S en trager laden haalt men dat:
Dag 1 : Vertrek Edegem naar Sausheim Novotel
Dag 2 : Vertrek Novotel Sausheim naar Riva del Garda hotel Campagnola ( en daar hebben ze een Tesla laadpost )
Model 3 staat niet meer in die tool, ik zoek nog ff.
Model 3 staat in de Engelstalige tool en berekend 2 keer laden maar wel 10 minuten minder laadpause, neemt kortere weg maar doet er bijna evenlang over. (2 min sneller)
1.
2.
Met de Suc-laderupdates tegen 2019-2020? gaat daar wslk de helft laadtijd vanaf. Maar dan heb je ook maar de helft rijpauze.
Routeplanner voor een EV? Elke EV heeft zijn eigen specifieke routeplanner.
Die van Tesla is dynamisch en kan zien hoeveel laadpalen er terplaatse momenteel vrij zijn. En ook nog andere snufjes.