Zoals men inmiddels weet behoor ik op dit uiterst gepolariseerd discussieplatform tot geen enkel “kamp”. Ik heb hier derhalve geen medestanders, maar voor het voorbrengen van de waarheid en de realiteit heb ik die niet nodig, en ik aanvaard zonder meer dat ik altijd voor iedereen sowieso tot de slechten behoor. No problem.
Ik heb zelfs een beetje te doen met sommige forumdeelnemers van zowel de Vlaams-nationalistische als de “belgicistische” zijde, want zo nu en dan komt er eens iemand in het gebruikelijk welles/nietes geleuter naar voren met een zeldzaam maar nuttig argument om de eigen visie kracht bij te zetten.
Ik durf mij veroorloven om een vriendelijke goede raad te geven aan de ene en de andere, en deze keer is hij voor de Vlaams-nationalisten bestemd :
als u het werkelijk meent met uw streven naar een democratische soevereine eigen politieke entiteit, neem dan zo snel en zo duidelijk mogelijk afstand van de grootst mogelijke oenen die hier en ongetwijfeld elders middels lachwekkende cq. van de pot gerukte stellingen uitgebreid hun totale onwetendheid en domheid etaleren, en aldus de slechtst mogelijke publiciteit voorbrengen voor uw "Vlaamse zaak".
U associëren met dergelijke dommekloten brengt overigens niet enkel de mogelijke relevantie van uw streven in het gedrang, maar tevens uw persoonlijke geloofwaardigheid.
|